Racjonalna dieta przedślubna.

Przygotowania do ślubu zaczynają się czasami nawet dwa lata przed ceremonią. Nie jest to błędem – jeśli chcemy żeby ten dzień był idealny, są rzeczy, które wymagają zmian odpowiednio wcześniej. Jedną z nich jest właśnie racjonalna dieta.

Jeżeli chcemy się dobrze odżywiać i zdrowo wyglądać, nie możemy w żadnym wypadku stosować drakońskich diet i przewlekłego głodzenia. Nie jest to zdrowe i nie jest to skuteczne – może zrzucimy parę kilo, ale one na pewno wrócą do nas z powrotem w ramach tzw. efektu jojo. Podobnie dzieje się, jeżeli nie przestrzegamy odpowiednich odstępów między posiłkami, nie jemy śniadań, w pracy lub w szkole zjemy owoc a obiad dopiero wieczorem.

Organizm, który nie otrzymuje pożywienia w równych odstępach czasu przyzwyczaja się do informacji, że brak mu substratów energetycznych i jego priorytetem staje się magazynowanie ich w postaci tkanki tłuszczowej, aby w razie kolejnej przerwy w dostarczaniu pożywienia korzystać właśnie z tych rezerw. Dlatego nie bez powodu słyszymy o pięciu posiłkach dziennie – nie muszą to być posiłki obfite, najlepiej śniadanie, obiad i kolacja oraz dwie przekąski, np. banan czy jogurt z musli.

Dlatego pierwszym krokiem do ślicznej figury jest przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Żeby być gotową na ślub, zrezygnuj przynajmniej kilka miesięcy wcześniej ze słodyczy, niezdrowych przekąsek, chipsów, fastfoodów, alkoholu, słodkich napojów. Postaw na owoce i zdrowe warzywno-owocowe koktajle. Tym samym twój organizm będzie lepiej pracował, ty poczujesz się pełna energii, poprawi się stan Twojej cery, włosów i paznokci.

Oprócz diety istotnym elementem posiadania świetnej figury jest ruch. Możesz zrzucić parę kilogramów, ale to ćwiczenia fizyczne sprawią, że Twoje ciało będzie jędrne i wyglądało zdrowo. Możesz ćwiczyć w domu ( teraz jest dostępnych wiele płyt dvd bądź filmów instruktażowych w Internecie), możesz też zapisać się na siłownie lub fitness. Jeżeli jest ładna pogoda – idź pobiegać, albo chociaż na spacer.

Sama po czasie zauważysz, że zdrowe odżywianie i ruch poprawi Twoje samopoczucie, kondycję i zdrowie. A tu również należy pamiętać – nic na siłę! Dobierz sobie rodzaj i intensywność wysiłku do Twoich możliwości. Ne można od razu rzucać się na głęboką wodę – zaczyna się małymi krokami a z czasem Twój organizm będzie mógł więcej.

Wniosek jest jeden – jeżeli chcesz wyglądać świetnie w ten dzień, odżywiaj się zdrowo i włącz do swojej codziennej rutyny aktywność fizyczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>